Meniu de iarnă rapid (2-3 ani)

Print Friendly, PDF & Email

meniu rapid (2-3 ani) Am creat acest meniu de iarnă, rapid, cu gândul la mamele active, pentru care alimentația sănătoasă și gustoasă a copiilor lor este foarte importantă. Fiecare fel de mâncare din acest meniu se prepară în maxim 20-30 minute. La pregătirea celor 2 gustări, care sunt opționale, este nevoie doar de câteva minute.

1. MICUL DEJUN: clătite pufoase la cuptor
Pentru preparare acestui mic dejun consistent avem nevoie doar de câteva ingrediente care ne sunt mai tot timpul la îndemână. Oul, un aliment de bază în diversificare, bogat în minerale, grăsimi și proteine, trebuie consumat cu moderație, atât de către copii cât și de adulți. Făina integrală este varianta pentru care e bine să optăm, în detrimentul celei albe. Îndulcitorii folosiți sunt cei naturali.

2. PRIMA GUSTARE: salată de fructe de sezon cu scorțișoară
În această perioadă a anului (iarna) avem la îndemână fructe bogate în vitamina C: kiwi, mandarine, portocale, clementine, grapefruit, dar și struguri, banane, surse importante de potasiu. Alegeți acele combinații potrivite pentru o digestie bună. Copii pot ajuta la pregătirea salatei, astfel o vor savura cu mai mare plăcere. Un praf de scorțișoară va da o notă aromată, caldă. Scorțișoara este un condiment pe care îl asociem cu iarna, alături de ghimbir, care are totodată și numeroase beneficii pentru sănătate: antioxidant, antifungic, ajută sistemul imunitar, conține calciu și fier.

3. PRÂNZ:  supă cu legume de iarnă și paste cu broccoli și sos pesto
O supă plină de culoare și aromă. Pentru mine, sfecla este leguma vedetă a iernii. Combate anemia, are efect energizant, este o sursă importantă de potasiu și dă preparatelor o culoare ce te îndeamnă să le încerci.

Optați în general pentru paste integrale. Deși a fost o surpriză pentru mine, copiii pot prefera și pastele verzi, cu spanac, sau cele tricolore, cu spanac și morcov. Combinația dintre broccoli și usturoi este chiar și pe gustul copiilor mai pretențioși. Broccoli este o legumă de care copiii nu se sperie. Cu cât introduceți mai rapid această legumă în alimentația celor mici, cu atât mai mari sunt șansele ca ei să o accepte mai bine. Puteți alege și varianta fără sos pesto și usturoi a acestui fel de mâncare, ca aici.

4. A DOUA GUSTAREmilkshake de banane cu vanilie
Iaurtul este mai bine digerat de către organismul nostru decât laptele în stare naturală. Oferiți acest milkshake ca pe o gustare între mese sau când cei mici vor “ceva bun”. Într-un minut este gata.

5. CINĂcartofi cu rozmarin la cuptor
Mie îmi place să folosesc pentru acest tip de mâncare cartofi cu coaja roșie. Spăl bine cartofii și îi pun la cuptor cu tot cu coajă. Rozmarinul se poate omite dar este cel care face diferența între o mâncare banală cu cartofi și acești cartofi aromați la cuptor.

Iată și rezumatul și lista rețetelor pe care le puteți tipări. Așa veți fi complet pregătiți pentru meniul de mâine.

Mic dejun: clătite pufoase la cuptor
Prima gustare: salată de fructe cu scorțișoară
Prânz: supă cu legume de iarnă și paste cu broccoli și sos pesto
A doua gustare: milkshake cu banane și vanilie
Cină: cartofi cu rozmarin la cuptor

Iată și Lista de ingrediente, numai bună de printat și luat la piață:

– 1/2 cană făină integrală
– 1 cană de paste (integrale + câteva cu spanac opțional)

– fructe de sezon
– 1 banană

– 1 sfeclă roșie mare (sau 2 mai mici)
– 5 cartofi
– 1 cană mazăre congelată
– 2 morcovi
– suc de roșii
– 1 cană cu buchețele de broccoli
– 2-3 căței de usturoi

– 1/2 cană lapte
– 250g de iaurt făcut în casă
– 1 lg unt topit
– 2 Lg de sos pesto
– 1 Lg de parmezan
– smântână (opțional)

– melasă/sirop arțar/miere
– 1 lg de miere

scorțișoară
– câteva picături de vanilie
– ulei;
– sare
– rozmarin;

Sursă foto: http://flic.kr/p/bm7NWH

Author: Andreea

Sunt pasionată de gătitul sănătos și cu ingrediente naturale. Învăț să creez acele combinații care să contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor și să le ofere plăcerea gustului.

Share This Post On