Fasole mung, un tip de fasole ușor de digerat

Originară din India, fasolea mung este printre cele mai hrănitoare alimente din familia leguminoaselor. Parte din alimentația tradițională ayurvedică, fasolea mung este una dintre cele mai apreciate alimente cu proprietăți terapeutice în medicina naturistă care se practica în India, de acum mai bine de 3500 de ani.

Deși în unele părți ale lumii nu se bucură de popularitatea altor sortimente de fasole, mung este o excelentă sursă de proteine, fibre, antioxidanți și fitonutrienți, cu multiple beneficii pentru organism. Împreună cu azuki, sunt singurele tipuri de fasole care se pot consuma în varianta germinată.

fasole mung

Ce substanțe nutritive conține fasolea mung?

Fasolea mung reprezintă o bună sursă de proteine și fibre, cu conținut scăzut de sodiu și grăsimi. Sunt prezente vitaminele A, E, D, C și K, complexul vitaminic B, calciu, potasiu, fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru și mangan. Boabele verzi au un indice glicemic scăzut (25) și o sarcină glicemica redusă (4), fiind o opțiune bună pentru bolnavii de diabet. Printre proprietățile sale benefice se numără și stimularea producției de acid hialuronic, colagen și elastină, esențiale pentru prevenirea îmbătrânirii pielii, prin prezența fitoestrogenilor. 28 de grame de fasole mung uscată furnizează 100 de calorii, 5g de fibre dietetice și 7g de proteine (echivalentul unui ou fiert tare sau pentru 28g de carne de pui, curcan sau somon).

Fasolea mung are proprietăți antiinflamatorii și este ușor de digerat, spre deosebire de alte leguminoase. Oligozaharidele prezente în fasolea mung previn balonarea, iar conținutul ridicat de fibre previne constipația.

Germenii de fasole mung furnizează mai puțină energie decât boabele mature. O cană de germeni conține 31 de calorii, 2 grame de fibre, 3.2 grame de proteine și grăsimi, aproape deloc (mai puțin de 0.25 grame). Germenii conțin în mod natural și enzime care ajută digestia, contribuie la detoxifierea organismului şi stimulează imunitatea. În plus, reprezintă o bună sursă de vitamina C și vitamina K, dar și de mangan și cupru.

Când pot introduce fasole mung în alimentația copilului?

Fasolea mung nu se regăsește printre alimentele cu potențial alergen și poate fi introdusă în alimentația bebelușilor la vârsta de 8-10 luni. Spre deosebire de alte tipuri de fasole uscată, fasolea mung este mai ușor de digerat este mai puțin probabil să provoce probleme digestive. Cel mai bine este să consultaţi medicul pediatru cu privire la momentul oferirii acestui aliment bebeluşului și să urmați regula celor 4 zile pentru a vedea o eventuală reacţie neplăcută.

Cum se prepară fasolea mung?

Fasolea mung se comercializează la noi în țară în variată uscată sau germinată. Pentru mai multe sugestii de preparare vă recomandăm să citiți articolul: 3 metode pentru pregătirea leguminoaselor.

Surse:

http://www.livestrong.com/article/408757-health-benefits-of-mung-bean-sprouts/

http://healthyeating.sfgate.com/benefits-mung-bean-sprouts-5176.html

https://www.greenmungbeans.com/health-benefits/

http://draxe.com/mung-beans-nutrition/

Foto: https://flic.kr/p/64qot5

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On