Azuki, fasole magică pentru organism!

fasole adzuki Azuki este un tip de fasole cu boabe mici, de culoare maro-roșiatică, cu gust cremos care seamănă cu cel al nucilor. Este folosită, cu precădere, în bucătăria asiatică atât în supe, cât și în deserturi. În China și Japonia, acest tip de fasole este utilizat în prepararea cremelor pentru prăjituri, dar și în prepararea înghețatei.

Azuki este renumită pentru proprietățile benefice, în special în cazul problemelor ce apar la ficat și rinichi.

Ce substanțe nutritive conține fasolea azuki și ce beneficii aduce organismului?

Fasolea azuki este bogată în magneziu, potasiu, fier, zinc, cupru, mangan, acid folic, calciu și complexul de vitamine B. Conține puține calorii și grăsimi, este mai ușor de digerat decât alte tipuri de fasole și este adesea folosită în diete. Mai mult, este o sursă excelentă de proteine devenind un ingredient esențial în stilul de viață vegetarian, dar și de fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului rău din sânge și stimularea digestiei.

Un alt beneficiu recunoscut este faptul că ajută de minune în cazul în care există probleme cu aparatul urinar. Și cum apar tot mai frecvent disfuncții la acest nivel, inclusiv la copii, este bine de știut că se recomandă consumul a cel puțin jumătate de cană de două ori pe săptămână. Are efect diuretic și ajută la tonifierea rinichilor ținând la distanță infecțiile urinare.

Când pot introduce fasolea azuki în alimentația copilului?

Deși nu este pe lista alimentelor care produc alergii, fasolea azuki este în strânsă legătură cu soia, cu care se și înrudește. Așadar, dacă descoperiți vreun semn de intoleranță la soia, fiți precaute și cu azuki. Se recomandă introducerea în alimentația bebelușului începând cu 10 luni, nu înainte, însă, de a cere sfatul medicului pediatru și de a respecta regula celor 4 zile.

Cum se prepară fasolea azuki?

Ca orice tip obișnuit de fasole, azuki se lasă într-un vas cu apă rece peste noapte, iar în timpul procesului de fierbere se schimbă apa de câteva ori. Ca regulă, pentru acest tip de fasole, raportul este de 3 măsuri de apă la o masură de fasole. Iar ca timp de fierbere, aproximativ 45 de minute ar trebui să fie suficiente pentru a obține o pastă cremoasă, numai bună de servit celui mic.

Puteți combina azuki cu: orez, piure de cartofi dulci, dovleac pasat și un praf de chimen. Pudra se amestecă cu faina pentru prăjituri, pâine și produse de patiserie, iar simple sau încolțite se adaugă în salate. Simple merg și ca “finger food” pentru copiii mai mari. Dacă vi se pare aspră coaja, aceasta poate fi eliminată pe parcursul procesului de fierbere, prin frecarea boabelor sau prin presarea lor cu furculița.

Se păstrează într-un recipient închis, într-un loc răcoros, ferit de lumină.

Surse:
http://blog.homemade-baby-food-recipes.com/nutritious-adzuki-beans-has-your-baby-tried-them/
http://en.wikipedia.org/wiki/Adzuki_bean
http://www.drweil.com/drw/u/ART03207/Cooking-With-Legumes-Adzuki-Beans.html
http://www.bbcgoodfood.com/glossary/aduki-bean

Sursă foto: https://flic.kr/p/rQ9rD

Author: Oana M

Share This Post On