Surse de magneziu în alimentația copiilor și a bebelușilor

magneziu Magneziul (Mg) este unul din oligoelementele indispensabile vieții. Acest metal este al treilea ca abundență în scoarța terestră după aluminiu și fier, formând 2 % din masa acesteia. Cantități mari de magneziu se găsesc și în sărurile din apa mării.
Cu ajutorul magneziului plantele produc clorofilă. El este necesar tuturor proceselor chimice care întrețin viața pe planetă.

Ce rol are magneziul în organism?

În organismul uman, magneziul este responsabil de foarte multe procese, printre care:
• Metabolismul glucidelor, lipidelor și proteinelor
• Excitabilitatea neuro-musculară
• Activitățile enzimatice
• Permeabilitatea celulară
• Coagularea sangvină

În plus, magneziul ajută la:
• relaxarea sistemului nervos și a musculaturii
• întărirea oaselor
• buna funcționare a sistemului circulator

Necesarul zilnic de magneziu este de 5 miligrame/kg-corp. Această cantitate se multiplică cu 2 în cazul femeilor însărcinate și cu 3 în cazul copiilor.

Care sunt principalele surse alimentare de magneziu?

Cerealele integrale: orez, grâu, ovăz conțin între 250- 780 mg magneziu/100g
• Semințele de dovleac conțin 535 mg/100g
• Ciocolata neagră/cacaua conține 320-420 mg/100g
• Semințele de floarea soarelui conțin  350 mg/100g
Nucile, migdalele, cajuul conțin aproximativ 250 mg/100g
Spanacul conține 156 mg/cană
Sfecla roșie conține 150 mg/cană
• Boabele de soia conțin 147  mg/cană

Ce anume influențează absorbția magneziului în organism?

Relația dintre calciu și magneziu face încă subiectul multor studii. Deși magneziul este esențial pentru menținerea nivelului de calciu în organism, aceste două minerale se află în competiție în anumite procese chimice. Din cauza acestei relații speciale, o dietă sănătoasă trebuie să conțină cantități egale din aceste oligoelemente. O dietă bogată în proteine poate îmbunătăți absorbția magneziului în organism.

Deficiența de magneziu poate apărea în cazul unei alimentații prea sărace în minerale (regim hipocaloric, subnutriție), a creșterii necesităților (sarcină, alăptare), în caz de pierdere renală sau malabsorbție nutritivă și poate avea următoarele urmări:
• tulburări psihice (depresie, anxietate)
• tulburări neuro-musculare (spasmofilia, titania)
• aritmie cardiacă
• migrene
• hipertensiune arterială
• fluctuații ale glicemiei.

Supradoza de magneziu se manifestă prin diaree severă, amețeli sau stare generală de slăbiciune.

Nu oferiți copiilor suplimente alimentare de vitamine și minerale fără a consulta în prealabil un medic pediatru și a efectua un set de analize specifice.

Surse (ro):
http://ro.wikipedia.org/wiki/Magneziu
http://www.sfatulmedicului.ro/dictionar-medical/magneziu_4081

Surse (en):
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium#Biological_role
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=75
http://www.healthaliciousness.com/articles/foods-high-in-magnesium.php

Sursa foto: http://flic.kr/p/a1CnxH

Author: Oana

Sunt mama a trei copii și împreună învăţăm ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă. Ne place foarte mult să gătim împreună, să inventăm și să ne jucăm în bucătărie.

Share This Post On