Oregano, sănătate și aromă mediteraneană

oregano Când spunem oregano majoritatea dintre noi ne gândim la mâncare cu specific Mexican sau mediteranean. Această plantă aromată mai este cunoscută și sub denumirea de măghiran sălbatic datorită aspectului asemănător cu cel al măghiranului.

Oregano se prezintă ca un arbust cu multe frunze mici și ovale puțin ascuțite. Poate atinge până la 60 cm înălțime, iar în bucătărie se folosește pentru gustul său înțepător și ușor dulce. Oregano proaspăt este disponibil pe parcursul întregului an, deoarece se poate răsădi și în ghiveci în casă.

Ce substanțe nutritive conține și ce beneficii aduce organismului?

Această plantă aromată nu doar oferă un gust deosebit diverselor mâncăruri, dar reprezintă un real beneficiu pentru organism. Oregano conține numeroși fitonutrienți, printre care și timol, care au rol antioxidant protejând celulele de acțiunea radicalilor liberi.

S-a dovedit științific faptul că oregano are o acțiune antioxidantă în organism de 42 de ori mai puternică decât merele și de 30 de ori mai puternică decât cartofii. Este un antioxidant mai puternic chiar și decât portocalele sau coacăzele. Datorită uleiurilor volatile are capacitatea de a împiedica dezvoltarea bacteriilor în organism, inclusiv a stafilococului auriu. Oregano este eficient și pentru tratarea bolii intestinale „Giardia” cauzată de infecția cu parazitul „Giardia lamblia”.

Oregano este de asemenea o plantă aromată bogată în substanțe nutritive. Conține vitamina A, vitamina C, complexul de vitamine B și o cantitate semnificativă de folați și acid folic, vitamina E și vitamina K. Este o sursă importantă și de minerale precum calciu, magneziu, fosfor, potasiu, fier, cupru, seleniu, sodiu, si zinc.

Când pot introduce oregano în alimentația bebelușului?                                 

Oregano se poate introduce în alimentația bebelușilor încă de la 7 luni pentru aromarea diverselor mâncăruri și sosuri însă în cantități mici deoarece are o aromă foarte puternică ce ar putea face ca mâncarea să fie respinsă de cel mic. Este recomandat ca în cazul oricărui element nou adăugat în alimentația bebelușului să cereți sfatul medicului pediatru și să urmați regula celor 4 zile.

Cum aleg oregano și cum folosesc în alimentație?

Oregano se poate folosi atât proaspăt cât și uscat. În cazul în care este folosit proaspăt se aleg plante de oregano cu frunzele verzi, fără urme de ofilire/uscare. De asemenea puteți să vă păstrați propria rezervă de oregano proaspăt cultivat în casă, într-un ghiveci plasat într-un loc luminos deoarece adoră lumina soarelui. După tăiere frunzele de oregano rezistă până la 3-4 zile într-o hârtie umedă sau o pungă cu găuri păstrată la frigider. Oregano uscat rezistă până la 6 luni în borcan de sticlă închis bine, păstrat într-un loc întunecos și uscat.

Oregano este ideal de folosit în sosurile de pizza, în salate grecești, sau drept pat pentru preparatele din carne la cuptor. Oregano este potrivit în mâncărurile de conțin carne de pui, pește, miel, porc, iepure sau în rețetele cu dovlecel, ciuperci, cartofi.

Pentru mai multe idei în ceea ce privește condimentele și alimentele cu care au gustul cel mai plăcut puteți consulta articolul Mirodenii pentru cei mici.

Surse (en):
http://www.food.com/library/oregano-334
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=73
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrientprofile&dbid=30

Surse (ro):
http://www.cevabun.ro/oregano/
http://www.goodfood.ro/articol/oregano.html

Sursă foto: http://flic.kr/p/btox9G

Author: Gabriela

Interesul pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată a luat naștere în momentul în care am aflat că în loc de doi vom fi trei, Mi-am dorit încă de atunci ca bebelușul meu să fie sănătos și energic, iar noi să fim pe măsura noului venit.

Share This Post On