Plăcintă cu broccoli și somon 8 luni

Plăcintă cu broccoli şi somon (de la 8 luni)

Masă

Cină

Ocazie

Petrecere

Fel de mâncare

Plăcintă

Ingredient principal

Legume

Timp de preparare

15

Timp de gătire

20

Dificultate

mediu

Porţii

3 porții

Plăcintă cu broccoli și somon, un prânz sănătos care poate fi savurat de cei mici cu mâna. În această rețetă, broccoli va fi îndrăgit şi de cei care nu îl preferă neapărat.

Pentru că este toamnă, iar vremea de afară mă îmbie să gătesc ceva gustos şi sănătos, am pregătit această plăcintă cu broccoli și somon. Broccoli, fratele colorat al conopidei, este bogat în vitamine precum vitamina C, vitamina K, vitamina B6 şi vitamina E şi foarte sărac în grăsimi. Știaţi că această legumă minune conţine mai multă vitamina C decât o portocală?

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Începem prin a pregăti aluatul. Făina se cerne şi se pune într-un castron. În mijlocul ei, se adaugă restul ingredientelor (2 linguri ulei de măsline, apa și sarea) şi se frământă un aluat elastic. Se împarte în două bile egale şi se lasă deoparte până pregătim umplutura. Între timp, se preîncălzeşte cuptorul.
  2. Prazul se spală şi se taie rondele. Broccoli se desface în bucheţele şi se spală sub jet de apă rece.
  3. Într-o tigaie antiaderentă se încălzeşte restu de ulei, la care se adaugă o lingură de apă. Când uleiul s-a încins se adaugă prazul şi se lasă să se înmoaie. Când s-a sotat prazul, se adaugă în tigaie şi broccoli şi se lasă la înmuiat sub capac. Când și acesta poate fi pătruns cu furculiţa, oprim focul şi lăsăm la răcit pentru câteva minute. Se condimentează cu sare şi piper, rozmarin şi cimbru (dacă vârsta copilului permite), iar somonul se mărunţeşte şi se adaugă peste umplutură amestecându-l cu drojdia inactivă.
  4. Aluatul se întinde subţire, se pune într-o tavă de tartă şi se înţeapă din loc în loc cu o furculiţă. Peste prima foaie de aluat se adaugă umplutură şi se uniformizează. Peste umplutură se aşază cea de-a doua foaie şi se crestează în câteva locuri. Se unge aluatul cu gălbenuşul de ou şi se presară seminţele de in.
  5. Se coace la 180 de grade sau la treapta medie a cuptorului.
  6. Se serveşte rece sau caldă. Este minunată și dacă o servești alături de o salată de rucola cu ridichi.
Foto: diversificare.ro

Comentarii