Meniul micului poznaș (de la 1 an)

meniul micului poznas MIC DEJUN: Paste cu fructe coapte și curmale

Acest mic dejun este bogat în fibre, vitamine și minerale prezente mai ales în pastele integrale, dar și în fructe.

PRIMA GUSTARE: Smoothie tropical

În dorința lui de joacă permanentă, este posibil să uite de foame sau în ciuda oboselii să se prefacă a fi un superman. De aceea este bine să îl atragem în alt joc, acela al culorilor și al gustului. Cu un aspect colorat și jucăuș, acest smoothie este perfect pentru a prelungi forțele micului cercetaș până la masa de prânz.

PRÂNZ: supă cremă de fenicul și mazăre și chifteluțe de năut

Masa de prânz vine cu o cantitate mare de proteine pentru a susține efortul fizic depus de copilaș  și pentru a oferi resursele dezvoltării corporale. Prin cele două feluri de mâncare oferim organismului o mare cantitate de vitamine (A și C) și minerale precum potasiu, magneziu, calciu, mangan, fier, fosfor, zinc, acid folic, fibre. Toate aceste substanțe nutritive asigură echilibrul în organismul poznașului, ferindu-l de stări de balonare sau constipație.

A DOUA GUSTAREChec cu banane și nuci

A doua gustare este bogată în vitamina B, acid folic, ce oferă organismului starea de bine. Chiar dacă a mai suferit și câte o dezamăgire micul poznaș, după această gustare are puterea de a-și relua activitatea de descoperire.

CINA: Mei cu piure de dovlecel

Masa înainte de culcare este una consistentă, dar care nu îngreunează digestia sau somnul copilului. Prin această cină poznașul obosit după o zi de joacă primește fier, acid folic important pentru dezvoltare.

Mic dejun: Paste cu fructe coapte și curmale
Prima gustare: Smoothie tropical
Prânz: Supă cremă de fenicul și mazăre și chifteluțe de năut
A doua gustare:  Chec cu banane și nuci
Cină: Mei cu piure de dovlecel
Listă de cumpărături:

–          Paste integrale
–          3 curmale
–          1 pară
–          1 măr
–          Scorțișoară
–          1 ananas
–          1 mango
–         2 căpşuni
–          1 portocală
–         (lapte de) migdale
–          2 feniculi
–          100gr. praz
–          200 gr. mazăre
–          Smântână
–          Tarhon/ pătrunjel
–          Anason
–          3 cartofi
–          2 morcovi
–          Pastă de năut
–          3-4 fire ceapă verde
–          4căței de usturoi
–          Semințe de in râșnite
–          Fulgi de ovăz
–          Mărar
–          Cimbru
–          Ulei de măsline
–          Făină integrală
–          2 ouă
–          Unt
–          4 banane coapte
–          3 lg zahăr brun sau melasă
–          ½ cană nuci
–          Bicarbonat, scorțișoară, nucșoară
–          Mei
–         Dovlecel

 

Sursa foto: https://flic.kr/p/5piSzF

Author: Gabriela

Interesul pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată a luat naștere în momentul în care am aflat că în loc de doi vom fi trei, Mi-am dorit încă de atunci ca bebelușul meu să fie sănătos și energic, iar noi să fim pe măsura noului venit.

Share This Post On