Meniu pentru tratarea constipației (peste 1 an)

toddler la toaleta Constipația se poate trata ușor dacă facem alegerile potrivite în ceea ce privește mâncarea oferită celui mic, dacă avem grijă ca acesta să consume suficiente lichide și să facă mișcare. Meniul de față vă oferă câteva sugestii de preparate care pot eficientiza tranzitul intestinal.

MIC DEJUN: Tartă cu pere* și ceai de mușețel cu lămâie
Pentru copiii matinali, acest mic dejun trebuie pregătit în seara dinainte, dar merită efortul. Noi suntem fanii acestei tarte, în care folosim diverse fructe, în funcție de sezon și de ceea ce avem la îndemână. Este un mic dejun bogat în calciu, vitamine și fibre ce ajută digestia și redau buna dispoziție întregii familii. Tranzitul intestinal poate fi eficientizat cu un ceai de mușețel, care devine mai gustos cu puțină zeamă de lămâie sau lime și are un efect ușor laxativ dacă, după ce s-a răcit puțin,  este îndulcit cu miere de albine.
*Vă recomandăm ca pentru copiii mai mici de 3 ani să înlocuiți zahărul cu un îndulcitor natural.

PRIMA GUSTARE: Nectar de piersici sau pere.
După un ceai acrișor la micul dejun, sigur va fi nevoie de o gustare.  Această gustare energizantă  va fi pe gustul copilului, fiind un suc dulce încărcat cu multe vitamine și fibre ce completează micul dejun.

PRÂNZ: Broccoli cu sos alb
După dulciuri și alintături este este timpul pentru lucruri serioase, adică pentru un prânz hrănitor dar în același timp ușor de digerat. Foarte simplu de pregătit, gătirea prânzului poate fi transformată într-un moment de joacă, după care „marele bucătar” va mânca cu poftă și mândrie propriile bucate. Prânzul îi oferă copilului calciu, magneziu și mult fier, o multitudine de vitamine, vitamina A, B, C, K, E, acid folic, substanțe nutritive care îl ajută pe copil să se dezvolte armonios și sănătos. Fiind un prânz destinat soluționării unei mici probleme, desigur că va conține și fibre, întocmai ca și restul rețetelor propuse în acest meniu.

A DOUA GUSTARE: smoothie delicios de fructe uscate
Este o gustare plină de vitamine și cu un gust extrem de bun, care va regla tranzitul intestinal.

CINA: Mei cu mac
O cină consistentă și cu efect calmant. Macul este renumit pentru efectele sale calmante, pentru eliminarea stărilor de anxietate. Această masă de seară nu îi va asigura copilului doar un somn liniștit, ci îi va oferi organismului și cantități importante de fier, acizi grași (Omega-9 și Omega-3). În plus, cantitatea mare de fibre prezentă în semințele de mac combate eficient problemele de digestie.

Mic dejun: Tartă cu pere și ceai de mușețel cu lămâie
Prima gustare: Nectar de piersici
Prânz: Broccoli cu sos alb
A doua gustare: smoothie delicios de fructe uscate
Cina: Mei cu mac

Dacă totuși problema constipației persistă, adresați-vă medicului pediatru.

Iată și lista ingredientelor necesare, numai bună de tipărit și luat la cumpărături:

–          600 gr. brânză dulce de vaci
–          450 ml lapte dulce
–          2 ouă
–          Făină de grâu
–          Praf de copt
–          8 pere
–          2 Lg zahăr brun
–          unt
–          Scorțișoară

–          2 piersici
–          Miere/îndulcitor natural
–          mușețel

–          500 gr. Broccoli
–          Sare
–          Piper
–          Nucșoară

–        5 prune uscate
–        2 curmale
–        6-7 stafide

–          Mei
–          Stafide
–          Mac
–          Nucă
–          vanilie

 Sursa foto: https://flic.kr/p/2JHns

 

Author: Gabriela

Interesul pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată a luat naștere în momentul în care am aflat că în loc de doi vom fi trei, Mi-am dorit încă de atunci ca bebelușul meu să fie sănătos și energic, iar noi să fim pe măsura noului venit.

Share This Post On