Alimente care previn răul de mișcare

Print Friendly, PDF & Email

rău de mișcare Răul de mişcare, cunoscut mai degrabă ca rău de maşină, de mare etc. se referă la un conglomerat de simptome, în mod deosebit greaţă. Dar cum este afectat corpul nostru de mişcarea la care este supus în timpul călătoriilor cu maşina, trenul, avionul sau vaporul? Acea parte din urechea internă care controleaze echilibrul este suprastimulată, iar mişcarea este percepută ca fiind excesivă. Acelaşi lucru se poate întâmpla chiar şi când urmărim un videoclip filmat cu un aparat care tremură sau când citim ceva în maşină, datorită semnalelor contradictorii pe care le primeşte creierul din partea ochilor şi a senzorilor de mişcare, aflaţi la nivelul urechii interne.
Anumite categorii sunt predispuse la a avea rău de maşină, iar printre acestea se număra copiii între 2 şi 12 ani şi femeile gravide. De asemena, teama, anxietatea sau aerisirea insuficientă pot fi cauze pentru declanşarea răului de maşină.
Datorită senzaţiei pregnante de greaţă, o practică des folosită pentru a reduce riscul sau simptomele cauzate de răul de mişcare este eliminarea completă a mesei de dinaintea călătoriei. În cazul copiilor, înfometarea până ajung la destinaţie nu este o soluţie, dar nici pentru adulţi. Este recomandat să mâncăm ceva uşor, în cantităţi reduse, dar totuşi să mâncăm. Care sunt alimentele care pot reduce senzaţia de rău de mişcare?

Ghimbir

Rădăcina picantă de ghimbir, ajută digestia şi contribuie la prevenirea sau tratarea grețurilor cauzate de mișcare relaxând stomacul și stopând senzația de rău. Un studiu publicat în 2003 în American Journal of Physiology—Gastrointestinal and Liver Physiology a arătat că subiecţii care au luat un supliment cu ghimbir înainte de a se urca într-un roller-coaster au avut mai puţine simptome legate de răul de mişcare. Ceaiul de chimbir poate contribui la a avea o călătorie plăcută şi confortabilă. Aduceţi apă la puctul de fierbere, tăiați câteva felii de ghimbir și le lăsați să fiarbă la for mic în apă pentru 10-15 minute. Copilul (peste 2 ani) poate lua câte o linguriță de ceai din când în când, începând cu ceva timp înaintea călătoriei.

Lămâie

Lămâile proaspete pot alina senzaţia de vomă cauzată de mişcare datorită substanţelor nutritive care au capacitatea de a calma un stomac agitat. Luaţi în bagaj câteva felii de lămâie pe care le puteţi introduce în sticla cu apă a copilului sau pe care o poate ronţăi ca atare (unii copii au o preferinţă puternică pentru gustul acru).

Lemn dulce

Proprietăţile anti-inflamatorii ale lemnului dulce pot alina mucusul stomacal, reducând senzaţia de vomă în timpul călătoriilor. Lemnul dulce poate fi introdus în alimentația bebelușului sub formă de ceai, dar cu precauție, deoarece are efect laxativ.

Măsline

Pregătiţi câteva măsline pentru o gustare în călătorie, pentru că acestea micşoreza producţia de salivă, ajutând la eliminarea sau reducerea senzaţiei de greaţă. Oferiţi copilului câteva măsline înainte de a pleca la drum şi folosiți-le în caz că simtomele răului de mişcare îşi fac apariţia.

Grisine sau biscuiţi uscaţi

Biscuiţii uscaţi (crackers), puţin săraţi, sunt uşor de digerat şi fac o treabă excelentă în relaxarea stomacului pentru că absorb acidul stomacal în exces. Oferiţi copilului mici gustări cu grisine sau biscuiţi de casă în când în când, repetând atunci când apare senzaţia de greaţă. Este ideal să folosim biscuiţi integrali pentru a scădea nivelul de salivă din gură, ceea ce poate contribui la reducerea senzaţiei de rău.

Odihna şi hidratarea sunt alte două elemente foarte importante. Este bine să evităm mâncărurile grele şi cu un miros pregnant. Totodată, pentru orice aliment nou este bine să urmăriți regula celor 4 zile pentru a vedea eventualele reacții alergice.

Surse:
http://www.realsimple.com/health/first-aid-health-basics/motion-sickness/ginger-3
http://www.livestrong.com/article/332317-foods-that-prevent-motion-sickness/
http://www.top10homeremedies.com/how-to/get-rid-motion-sickness.html
http://my.clevelandclinic.org/health/healthy_living/hic_Steps_to_Staying_Well/hic_Travel_Medical_Kit/hic_What_You_Need_to_Know_about_Seasickness-or-motion-sickness

Sursa foto: https://flic.kr/p/cU1vth

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On