Orez roșu pentru rezistență împotriva bolilor

2038670540_39fc70bdaf_z Orezul roșu este un orez neprelucrat, cu numeroase proprietăți ce mențin un organism sănătos. Pe lângă numeroasele efectele benefice asupra sănătății, orezul roșu este recomandat în meniul copiilor și datorită culorii sale vesele, ce trezește apetitul celor mici. Orezul roșu de cea mai bună calitate este cel provenit din Franța, regiunea Camargue.

Ce substanțe nutritive conține orezul roșu și ce beneficii aduce organismului?

Orezul roșu se deosebește de celelalte tipuri de orez prin cantitatea de vitamina E și antioxidanții naturali conținuți. Orezul roșu conține vitamina B6, este o sursă excelentă de magneziu, fier, mangan, zinc, minerale ce întăresc sistemul imunitar și feresc organismul de acțiunea radicalilor liberi. De asemenea orezul roșu este important datorită fibrelor și a carbohidraților complecși ce reglează nivelul de zahăr din sânge, reduc colesterolul rău, mențin sănătatea vaselor de sânge, previn bolile cardiovasculare.

Spre deosebire de alte tipuri de orez, în orezul roșu se găsesc lignani, un grup de compuși chimici cu rol esențial în toate procesele oragnismului uman. Acest grup de lignani previne apariția cancerului, reglează nivelul hormonal, ajută la întărirea sistemului imunitar, alături de antioxidanți etc.

În plus, o masă ce conține orez roșu va fi mai sățioasă, proteinele contribuind la nivelul de energie al copilului. Benefic atât pentru copii cât și pentru adulți, orezul roșu reprezintă o alegere sănătoasă ce ține obezitatea, dar și alte probleme de sănătate la distanță .

Când pot introduce orez roșu în alimentația copilului?

Orezul roșu, ca și alte tipuri de orez, nu prezintă risc de alergii, este ușor de digerat și se poate introduce în alimentație de la 6 luni. Totuși datorită structurii sale rigide, chiar și după fierbere, există risc crescut de înec dacă orezul nu este pasat foarte fin la blender. Pentru a evita orice neplăceri este indicat să cereți părerea medicului pediatru și, ca în cazul oricărui aliment nou introdus în alimentație, să respectați regula celor 4 zile.

Cum aleg și cum ofer orez roșu copilului?

Orezul roșu se găsește în supermarkerturi sau în magazinele naturiste. Este indicat să alegeți orezul roșu cu proveniența din regiunea franceză Camargue sau din America de Sud.

Orezul roșu are gust de nucă și o textură ușor elastică la mestecat. Se consumă fiert în piureuri, salate, budinci, supe sau alte mâncăruri înlocuind orezul integral  sau negru.

În timpul fierberii, apa devine roșie, la fel ca toate legumele care fierb lângă acest tip de orez.

 

Surse(En):
http://healthycare2.blogspot.ro/2012/03/benefits-of-red-rice.html
http://www.livestrong.com/article/459259-is-red-rice-healthy/
http://thehealthwatcher.com/which-is-better-red-rice-or-brown-rice/
Surse(Ro):
http://www.decosieco.ro/prezentare-de-produs/orezul-rosu-%E2%80%93-sanatate-colorata
http://www.informatiadeseverin.ro/ids2/index.php/sanatate/4806-orezul-rou-alimentul-minune.html
Sursa foto:https://flic.kr/p/479HJ5

Author: Gabriela

Interesul pentru o alimentație sănătoasă și echilibrată a luat naștere în momentul în care am aflat că în loc de doi vom fi trei, Mi-am dorit încă de atunci ca bebelușul meu să fie sănătos și energic, iar noi să fim pe măsura noului venit.

Share This Post On