supă de spanac și leurdă cu zdrențe 2 ani

Supă de spanac și leurdă cu zdrențe (de la 2 ani)

de Adina
Masă

Gustare

Dietă

Fără gluten

Fel de mâncare

Supă

Ingredient principal

Legume

Timp de preparare

30

Timp de gătire

40

Dificultate

ușor

Porţii

4 porții

Această rețetă va fi apreciată de părinți și copii deopotrivă. Profitați de sezonul de leurdă și de beneficiile ei!

Această supă de spanac și leurdă cu zdrențe va fi apreciată de părinți și copii deopotrivă. Profitați de sezonul de leurdă și de beneficiile ei!

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Ceapa și apio se taie mărunt, iar păstârnacul și eventual rădăcina de țelină se dau prin răzătoare. 
  2. Leurda și spanacul se spală sub jet de apă și se taie fâșii înguste.
  3. Ceapa se înăbușă pentru 5 minute în apă, după care se adaugă apio/rădăcina de țelină și păstârnacul, se completează cu apă astfel încât legumele să fie acoperite și se mai lasă la foc mic pentru 10-15 minute. 
  4. Mai apoi se umple oala cu apă, se adaugă leurda, iar din momentul în care reîncepe să fiarbă se mai lasă la foc mic pentru încă 10 minute. 
  5. Oul se bate spumă cu furculița și se toarnă în oală pentru a forma zdrențele.
  6. După alte 10 minute se adaugă spanacul. Spanacul conține calciu în cantitate mai mare decât cantitatea de fier pentru care este celebru. Dezavantajul este că are și oxalați. Cantitatea de oxalați crește pe măsură ce spanacul fierbe, de aceea se recomandă adăugarea spanacului când apa clocotește și practic doar “opărirea” lui sau fierberea maxim 2-3 minute pentru a limita formarea de oxalați.
  7. La final, se stinge focul, se adaugă uleiul de măsline, iaurtul sau smântâna și mărarul. Această rețetă va fi apreciată de părinți și copii deopotrivă. Profitați de sezonul de leurdă și de beneficiile ei!
Ceapa și apio se taie mărunt, iar păstârnacul și eventual rădăcina de țelină se dau prin răzătoare. Leurda și spanacul se spală sub jet de apă și se taie fâșii înguste.

Ceapa se înăbușă pentru 5 minute în apă, după care se adaugă apio/rădăcina de țelină și păstârnacul, se completează cu apă astfel încât legumele să fie acoperite și se mai lasă la foc mic pentru 10-15 minute. Mai apoi se umple oala cu apă, se adaugă leurda, iar din momentul în care reîncepe să fiarbă se mai lasă la foc mic pentru încă 10 minute. Oul se bate spumă cu furculița și se toarnă în oală pentru a forma zdrențele.

După alte 10 minute se adaugă spanacul. Spanacul conține calciu în cantitate mai mare decât cantitatea de fier pentru care este celebru. Dezavantajul este că are și oxalați. Cantitatea de oxalați crește pe măsură ce spanacul fierbe, de aceea se recomandă adăugarea spanacului când apa clocotește și practic doar “opărirea” lui sau fierberea maxim 2-3 minute pentru a limita formarea de oxalați.

La final, se stinge focul, se adaugă uleiul de măsline, iaurtul sau smântâna și mărarul. Această rețetă va fi apreciată de părinți și copii deopotrivă. Profitați de sezonul de leurdă și de beneficiile ei!

Comentarii