Mei cu mac

Masă

Gustare

Dietă

Vegane

Fel de mâncare

Fel principal

Ingredient principal

Cereale

mei cu mac  1 an
Timp de preparare

30

Timp de gătire

40

Dificultate

ușor

Porţii

4 porții

Mei cu mac este un preparat benefic pentru o dietă echilibrată.

Mei cu mac – meiul aduce beneficii multiple organismului datorită aportului de minerale şi calciu. Se digeră uşor şi are efecte pozitive asupra întregului organism.

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Cele 3 căni de apă se pun într-o oală pe foc. 
  2. Meiul se spală sub jet într-o strecurătoare şi se pune apoi în apa clocotită, la fiert. Se dă focul la minim şi se acoperă oala parțial, cu un capac. 
  3. Se ţine pe foc aproximativ 30 de minute, amestecând din când în când.
  4.  După cele 30 de minute vasul se acoperă complet cu capacul şi se mai lasă la fiert, tot la foc mic,  încă 10 minute. Apoi se dă deoparte. 
  5. Separat, se dă miezul de nucă prin maşină şi se macină macul. Ca alternativă,  macul se poate sparge cu sucitorul pe o placă de întins aluatul sau pe masă.
  6. Stafidele se pun în blender împreună cu 100 ml de apă şi se mixează până devin pastă. 
  7. Pasta aceasta se amestecă apoi cu meiul, miezul de nucă,  macul şi coaja de lămâie. 

Cine doreşte poate adăuga și câteva picături de extract de vanilie.

Sursă foto: https://flic.kr/p/5nrFK9