7 lucruri interesante despre mei

Print Friendly, PDF & Email

Meiul este o cereală fără gluten, bogată în antioxidanţi, cu un conținut ridicat de magneziu, dar şi cu o concentraţie mare de substanţe nutritive, per ansamblu, motiv pentru care este considerată a fi unul dintre super-alimentele care nu trebuie să ne lipsească din alimentaţie. Din păcate, meiul şi-a căpătat reputaţia de mâncare pentru păsări, fiind un ingredient rar folosit în bucătăria românească. Totuşi, popularitatea sa este în creştere deoarece reprezintă o opţiune excelentă pentru introducerea primelor cereale în dieta bebeluşilor.

7 lucruri interesante despre mei

despre mei

Aliment străvechi

Meiul este unul dintre cele mai vechi alimente, probabil chiar prima cereală cultivată de oameni. În Biblie este menţionat ca ingredient folosit în prepararea pâinii.  În ţările din Aflica şi în India a fost folosit ca aliment de bază timp de mii de ani, iar în China era cultura predominantă înainte ca orezul să atingă popularitatea pe care şi-o menţine şi în prezent. Mai mult, se spune că meiul ar fi fost o sursă primară de hrană pentru poporul sumerian şi că era cultivat în grădinile suspendate ale Semiramidei.

A șasea cultură de cereale din lume

Deşi în România nu se bucură de o popularitate crescută, la nivel mondial ocupă locul şase în topul celor mai importante culturi de cereale. O treime din populaţia lumii foloseşte meiul ca aliment de bază, cel mai des fiind folosit în bucătăria din China, Japonia, India, Rusia, Egipt și alte ţări de pe continentul Afican.

Preparate celebre cu mei

În India meiul este folosit pentru a face roti, o lipie tradiţională în bucătăria indiană. În Aflica, meiul se consumă fiert, sub formă de terci, dar se foloseşte şi pentru a produce bere.  În ţările occidentale este cunoscut în mare măsură ca hrană pentru păsări, dar şi ca cereală fără gluten ideală pentru mâncarea bebeluşilor. În India se consumă frecvent în formă expandată, similar floricelelor de porumb, însă bobițele de mei au dimensiuni cu mult mai reduse.

Mei, pentru o digestie uşoară

Pe lângă concentraţia mare de substanţe hrănitoare, versatilitatea sa și lipsa glutenului, meiul mai are încă un as în mânecă. Este un aliment alcalin, ceea ce face din el un ingredient uşor de digerat și care nu prezintă risc de a declanşa alergii.

Alimentul celor mai longevivi oameni

Cei mai longevivi oameni de pe planetă, locuitorii din Valea Hunza, aflată în munţii Himalaya, folosesc meiul ca aliment de bază. Acesta este ingredientul folosit în pregătirea unui alt tip de pâine nedospită din bucătăria indiană, chapatta. Să fie oare vreo legătură între mei și sănătatea lor de invidiat?

Super aliment

Meiul este o sursă excelentă de proteine vegetale, fibre, vitamine din complexul B, dar şi fier, magneziu, fosfor şi potasiu. În plus, acesta este bogat în fitonutrienti, asociaţi cu reducerea colesterolului și a riscului de cancer. Printre beneficiile pe care le poate avea pentru organism se mai numără: reducerea risului de diabet de gradul 2, prevenirea formării de pietre la vezica biliară, prevenirea unor tipuri de cancer sau a astmului la copii.

Circulaţie îmbunătăţită

Meiul ajută la îmbunătăţirea circulaţiei, contribuind la menţinerea unei inimi sănătoase și la oxigenarea corectă a tuturor organelor. În sezonul rece este un remediu eficient pentru încălzirea extremităţile reci.

Surse:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=53
http://www.care2.com/greenliving/12-health-benefits-of-millet.html
http://wholegrainscouncil.org/whole-grains-101/millet-and-teff-november-grains-of-the-month
http://chetday.com/millet.html
Sursa foto:
https://flic.kr/p/93s6s4

 

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On