Fasole bătută

de Sorin
Masă

Gustare

Ingredient principal

Legume

Fasole bătută 1 an
Timp de preparare

25

Timp de gătire

40

Dificultate

ușor

Porţii

5 porții

Fasole bătută este un preparat oarecum banal, dar plin de beneficii nutriționale pentru dezvoltarea celor mici.

Știați că fasolea este bogată în antioxidanți și este o sursă excelentă de fier, potasiu, seleniu, vitamina B6, molibden și acid folic? Această rețetă de fasole bătută se pregătește ușor. Întreaga familie o poate savura întinsă pe o felie de pâine integrală, de casă.

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Punem fasolea la înmuiat peste noapte. 
  2. A doua zi o vom fierbe 5 minute, după care schimbăm apa, adăugând apă clocotită. 
  3. Se repetă procedeul încă o dată.
  4. Ceapa se curăță și se taie în 4, la fel procedăm și în cazul morcovilor.
  5. După ce am schimbat de 2 ori apa în care a fiert fasolea, adăugăm legumele tăiate, sarea, frunzele de dafin și lăsăm la fiert aproximativ 1 oră, depinde de fasole, adăugând apă fierbinte de câte ori este nevoie.
  6. Usturoiul se curăță și se zdrobește.
  7. După ce fasolea este fiartă bine se oprește focul și se lasă la răcit.
  8. După răcire, se scot frunzele de dafin, iar compoziția se trece în blender, alături de usturoiul zdrobit și unt.
  9. Se mixează bine, iar dacă pasta este prea groasă și dorim să o subțiem, mai putem adăuga supă de legume.

Adulții o pot servi alături de puțin piper măcinat și fulgi de chili. Eu am optat pentru ceapă verde de la bunica, dar și celebrele ei murături.

Poftă bună!

Sursă foto: Diversificare.ro