Fasole bătută 1 an

Fasole bătută (de la 1 an)

de Sorin
Masă

Gustare

Ingredient principal

Legume

Timp de preparare

25

Timp de gătire

40

Dificultate

ușor

Porţii

5 porții

Fasole bătută – știați că fasolea este bogată în antioxidanți și este o sursă excelentă de fier, potasiu, seleniu, vitamina B6, molibden și acid folic?

Știați că fasolea este bogată în antioxidanți și este o sursă excelentă de fier, potasiu, seleniu, vitamina B6, molibden și acid folic? Această rețetă de fasole bătută se pregătește ușor, iar întreaga familie o poate savura întinsă pe o felie de pâine integrală, de casă.

Fasole bătută

Fasole Bătută

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Punem fasolea la înmuiat peste noapte. 
  2. A doua zi o vom fierbe 5 minute, după care schimbăm apa, adăugând apă clocotită. 
  3. Se repetă procedeul încă o dată.
  4. Ceapa se curăță și se taie în 4, la fel procedăm și în cazul morcovilor.
  5. După ce am schimbat de 2 ori apa în care a fiert fasolea, adăugăm legumele tăiate, sarea, frunzele de dafin și lăsăm la fiert aproximativ 1 oră, depinde de fasole, adăugând apă fierbinte de câte ori este nevoie.
  6. Usturoiul se curăță și se zdrobește.
  7. După ce fasolea este fiartă bine se oprește focul și se lasă la răcit.
  8. După răcire, se scot frunzele de dafin, iar compoziția se trece în blender, alături de usturoiul zdrobit și unt.
  9. Se mixează bine, iar dacă pasta este prea groasă și dorim să o subțiem, mai putem adăuga supă de legume.
  10. Adulții o pot servi alături de puțin piper măcinat, fulgi de chili, ceapă verde de la bunica în cazul meu, dar și alături de celebrele murături ale bunicii.   Poftă bună!
În timp ce stăteam în bucătărie și priveam la farfuria bunicii, mi-a venit ideea de a face o mâncare din ingredientele pe care probabil această farfurie le-a văzut de multe ori în cei 100 de ani.

Acum să trecem la treabă și ar trebui să punem fasolea la înmuiat peste noapte. A doua zi o vom fierbe 5 minute, după care schimbăm apa, adăugând apă clocotită. Se repetă procedeul încă o dată.
Ceapa se curăță și se taie în 4, la fel procedăm și în cazul morcovilor.

După ce am schimbat de 2 ori apa în care a fiert fasolea, adăugăm legumele tăiate, sarea, frunzele de dafin și lăsăm la fiert aproximativ 1 oră, depinde de fasole, adăugând apă fierbinte de câte ori este nevoie.
Usturoiul se curăță și se zdrobește.

După ce fasolea este fiartă bine se oprește focul și se lasă la răcit.

După răcire se scot frunzele de dafin, iar compoziția se trece în blender, alături de usturoiul zdrobit și unt.
Se mixează bine, iar dacă pasta este prea groasă și dorim să o subțiem, mai putem adăuga supă de legume.
Adulții o pot servi alături de puțin piper măcinat, fulgi de chili, ceapă verde de la bunica în cazul meu, dar și alături de celebrele murături ale bunicii.

Poftă bună!

Foto: diversificare.ro

Comentarii