Varză de Bruxelles, micuţă şi bogată în acid folic

7598630434_5790327269_h În filmele americane, atunci când copiii sunt încurajaţi să consume legume, în farfuria lor, se pot observa aceste verze în miniatură, numite verze de Bruxelles. Eu în filme am văzut pentru întâia oară varza de Bruxelles şi, mai apoi, am vazut-o în supermarket-uri.

Se spune că această legumă îşi are originea în capitala Belgiei, în Bruxelles (de unde şi numele verzei), este considerată o legumă de iarnă, ce face parte din familia Brassica oleracea, ca şi varza normală.

Ce substanțe nutritive conține varza de Bruxelles și ce proprietăți are?

Varza de Bruxelles este bogată în proteine, fibre, carbohidraţi, dar și vitamina Bvitamina Avitamina Cvitamina Evitamina K. Conține totodată cupru, potasiu, fosfor, fier, sodiu, magneziu, calciu, zinc, acid folic, mangan.

Datorită conţinutului mare de vitamine şi minerale, varza de Bruxelles ajută la cicatrizarea rănilor, menţine pielea sănătoasă, previne apariţia cancerului de colon şi de plămâni. De asemenea, previne îmbolnăvirea ochilor şi stimulează buna funcţionare a inimii.

Consumată de femeile însărcinate, varza de Bruxelles ajută la buna dezvoltare a fătului, prevenind defectele din naştere și ajutând la buna dezvoltare a sistemului nervos şi a oaselor copilului. Varza de Bruxelles este un bun diuretic, ajută la menţinerea sănătoasă a  ficatului şi este un remediu pentru oboseală.

Când pot introduce varza de Bruxelles în alimentaţia copilului?

Făcând parte din aceeasi familie cu cea a verzei normale, indicaţiile privind introducerea acestui aliment în meniul copiilor, sunt similare cu ale acesteia. Aşadar, varza de Bruxelles poate fi introdusă în alimentaţia copilului începând cu vârsta de 10 luni, după consultarea medicului pediatru privind toleranţa micuţului pentru acest aliment. Ca în cazul introducerii oricărui aliment nou, este recomandat să urmaţi regula celor 4 zile pentru a detecta eventualele alergii.

Cum aleg şi cum ofer varza de Bruxelles copilului?

În cazul în care o găsiţi congelată în supermarket, e simplu: trebuie păstrată congelată până cand o gătiţi. Varza de Bruxelles proaspătă trebuie să fie tare, fără frunze uscate, fără pete şi să aibă culoarea verde. Se păstrează proaspătă în frigider aproximativ 1 săptămână.

În cazul în care doriţi să le congelaţi, mai întâi, micuţele verze trebuie puse în apă clocotită pentru 2-3 minute. Rezistă şi 1 an în congelator.

Varza de Bruxelles se găteşte uşor la cuptor, poate fi folosită în supe, călită, cu sos de roşii, gratinată, la aburi, dar se poate consuma şi ca atare, crudă. Atenţie: atunci când e gătită excesiv, aceasta va emana un miros neplăcut din cauza sulfului eliberat.

Surse ( en):
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=10

Surse ( ro):
http://www.dietetik.ro/varza-de-bruxelles/1360.html

Sursă foto: http://flic.kr/p/czsY6y

Author: Roxana

„Mens sana in corpore sano”- acesta este principiul după care vreau să mă ghidez în ceea ce îl priveşte pe David, băieţelul meu. Pentru bărbatul de mâine, trebuie să am grijă de copilul de azi... având în vedere ca alimentaţia să fie cât mai sanatoasă.

Share This Post On