Ciulama de lobodă verde şi lapte de soia 12 luni

Ciulama de lobodă verde şi lapte de soia (de la 1 an)

Masă

Cină

Fel de mâncare

Fel principal

Ingredient principal

Lapte vegetal

Timp de preparare

20

Timp de gătire

30

Dificultate

ușor

Porţii

4 porții

Ciulama de lobodă verde – o reţetă ce poate fi o cină uşoară şi delicioasă pentru întreaga familie profitând din plin de beneficiile şi gustul lobodei.

Loboda este planta de sezon care se foloseşte destul de des în bucătăria românească la ciorbe, supe sau diferite salate. Ea are numeroase beneficii asupra sănătăţii, conţinând  minerale precum mangan, magneziu, fier, cupru, fosfor, calciu, potasiu,  dar şi vitaminele: A, B1, B2, B3, B6, C, K. Spre deosebire de sora ei, loboda roşie, loboda verde este dulceagă, oferind un gust unic împreună cu mărarul. Să nu vă mire prezenţa agarului, deoarece el este folosit şi la îngroşarea sosurilor aducând numeroase beneficii. Această reţetă de ciulama de lobodă verde poate fi consumată şi de cei care ţin post.

Îi mulţumesc prietenei mele, Nicoleta, pentru această reţetă pe care eu am transformat-o, deoarece avea la bază laptele de vacă.

Ingrediente

Paşii necesari preparării

  1. Se spală foarte bine loboda şi se rupe frunză cu frunză.
  2. Se opăreşte circa 7 minute, după care se lasă la scurs într-o sită.
  3. Se amestecă cu mixerul vertical (nu este obligatoriu să o faceţi pastă) şi se adaugă făina şi laptele de soia continuând să amestecaţi.
  4. Amestecul astfel obţinut se pune înapoi pe foc şi se fierbe până dă în clocot.
  5. Adăugăm agar-agarul.
  6. Lăsăm să mai fiarbă aproximativ 10 minute până se îngroaşă, apoi adăugăm mărarul tocat mărunt.
  7. Îl mai lăsăm sa fiarbă 1-2 minute cu mărarul şi oprim focul.
  8. Se serveşte caldă cu mămăliguţă.
  9. PONTURI: Este ideal să preparaţi acest fel de mâncare şi să îl consumaţi la o singură masă nefiind indicat să îl reîncălziţi.   Această reţetă se poate prepara cu lapte de vacă pentru persoanele cărora nu le place laptele de soia sau nu sunt alergice la proteina din laptele de vacă.
PONTURI:

  • Este ideal să preparaţi acest fel de mâncare şi să îl consumaţi la o singură masă, pentru că nu este indicat să îl reîncălziţi.
  • Această reţetă se poate prepara cu lapte de vacă pentru persoanele cărora nu le place laptele de soia sau nu sunt alergice la proteina din laptele de vacă.

Foto: diversificare.ro

Comentarii