Andivele – sursă de energie pentru organism

2552276358_776f6fc164_z Andivele, denumite şi “ cicori de Bruxelles”, sunt legume cu un gust interesant, puţin amar, sărace în calorii, dar în acelaşi timp hrănitoare (100g de andive conţin doar 17 calorii şi 8% din necesarul zilnic de fibre/ zi.
Andivele au fost descoperite în Belgia în 1830, iar sezonul lor de recoltare începe în luna octombrie până la sfarşitul lunii martie.

Ce nutrienţi conţin andivele?

Aceste legume conţin: 95% apă, vitamina A, vitamina C, vitamina B,fier, magnan, potasiu, fosfor, calciu, sodiu, vitamina E, vitamina K, seleniu, zinc, celuloză, beta- caroten.

Andivele, datorită nutrienţilor pe care îi conţin, sunt legume ce încarcă organismul cu energie, sunt remineralizante, reglează tonusul musculaturii, previn deteriorarea sistemului de reproducere, previn întârzierea creşterii copiilor, stimulează pofta de mâncare, întăresc oasele şi împiedică înmulţirea celulelor canceroase, stimulează secreţiile gastrice, îmbunătăţesc vederea, ajută la buna funcţionare a sistemului renal, sunt diuretice, au efect depurativ, sunt de mare ajutor în lupta cu obezitatea.

Când pot introduce andivele în alimentaţia copilului?

Având un gust uşor amarui, andiva se combină cu diverse alimente, aşa că, urmând regula celor 4 zile, urmărind tabelul diversificarii şi ascultând sfatul pediatrului, andivele pot fi introduse în alimentaţia copilului în jurul vârstei de 8 luni.
Andivele sunt contraindicate pentru bolnavii de ulcer sau gastrită.

Cum alegem şi cum păstrăm andivele?

Andivele trebuie să aibă frunzele albe, fără pete sau zgârieturi, vârfurile să fie galbene şi frunzele să fie unite sus.
Acestea trebuie spălate foarte bine, rădăcina şi frunzele din mijloc nu se consumă.
Dacă sunt expuse la lumină, andivele se usucă. Se pot păstra în frigider aproximativ 3 zile.

Cum preparăm andivele?

Andivele pot fi fierte, coapte sau pot fi consumate ca atare. Ele pot fi adăugate în supă, tocăniţă, sub formă de suc sau în salată.
Pot fi combinate cu mere, pere, portocale, ciuperci, ridichi, cimbru, unt, crema de brânză.
Pentru a diminua gustul amar al andivelor, le puteţi lăsa 15 minute în apă cu sare şi oţet, apoi spălaţi-le bine.

 

Surse: http://retete.acasa.ro/sfaturi-culinare-41/andivele-aurul-alb-din-bucatarie-11628.html
http://www.divahair.ro/diete_si_slabire/alimente_a-z/andiva_-_beneficii,_proprietati_terapeutice_si_dezavantaje
http://www.nutrition-and-you.com/endive.html
http://www.ziare.com/viata-sanatoasa/legume/andivele-o-surpriza-pentru-sanatatea-noastra-1073574
http://www.naturodoc.com/library/children/solid_food.htm

Sursa foto: http://flic.kr/p/4Tx5QN

Author: Roxana

„Mens sana in corpore sano”- acesta este principiul după care vreau să mă ghidez în ceea ce îl priveşte pe David, băieţelul meu. Pentru bărbatul de mâine, trebuie să am grijă de copilul de azi... având în vedere ca alimentaţia să fie cât mai sanatoasă.

Share This Post On