Grapefruit, un fruct ce menține copiii sănătoşi

Grapefruit-ul (Citrus Paradisi) are o origine neclară, după unii cercetători fiind un hibrid natural între pomelo şi portocală. Este originar din Insulele Barbados, astăzi fiind răspândit în toată lumea. Numele ştiinţific l-a primit abia la jumătatea secolului al XIX-lea, până atunci crezându-se că este doar o varietate de pomelo. Fructul a devenit celebru în anii ’70 cel mai probabil datorită promovării curelor de slăbire cu grapefruit.
Există mai multe varietăţi de grapefruit, cele mai cunoscute fiind cele cu pulpa de culoare albă, roşie sau roz.

Ce nutrienţi conţine grapefruitul?

Ca majoritatea citricelor, grapefruit-ul este o sursă importantă de vitamina C. Conţine cantităţi importante de calciu, fosfor, fier, potasiu, vitamina A, cantităţi mici ale vitaminelor B1 si B2, flavonoizi şi antioxidanţi necesari unei bune funcţionări a organismului.

Când pot introduce grapefruit-ul în alimentaţia copilului meu?

Deşi citricele nu sunt un factor alergen, ele pot cauza urticarie, eczeme sau probleme digestive datorită acidităţii. Puteţi adăuga câteva picături de suc în piureul de fructe al bebeluşului, dar oferiţi fructul ca atare după vârsta de 1 an.

Cum ajută grapefruitul organismul?

– eficient în tratamentul răcelii şi gripei;
– ajută la scăderea febrei;
– consumul regulat de grapefruit poate preveni numeroase boli ale tractului digestiv (printre care şi cancerul), diabetul, arteroscleroza astmul, pietrele la rinichi;
– ajută la scăderea colesterolului;
– eficient în curele de slăbire datorită numărului mic de calorii.

Interacţiuni cu alte medicamente

Cercetătorii au descoperit că sucul de grapefuit interacţionează cu anumite medicamente, adesea mărind eficienţa unora dintre componente şi putând provoca supradozarea. Se pare că există o legătură între eficienţa anticoncepţionalelor şi grapefruit, acest lucru, însă nu a fost oficial demonstrat.

Cum aleg şi cum păstrez grapefruit-ul?

Un grapefruit proaspăt e bine să aibă o aromă uşor dulceagă, dacă este ţinut la temperatura camerei, să fie greu în comparaţie cu mărimea sa şi ferm la atingere. Coaja trebuie să fie netedă şi fără pete.
Grapefruit-ul se păstrează timp de 1 săptămână la temperatura camerei şi 2 săptămâni la frigider.

Cum prepar?

Grapefruitul se consumă de obicei crud, ca atare sau în salate de fructe. Pentru a diminua gustul amărui, puteţi îndepărta membrana care înveleşte pulpa.

Surse(ro): ”Citrice de apartament- tehnici de cultivare”- Dorel Hoza
http://ro.wikipedia.org/wiki/Grapefruit
http://www.fructe.org/grapefruit/

Surse (en): http://en.wikipedia.org/wiki/Grapefruit
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=25

Sursă foto: http://flic.kr/p/9jb3Nq

Author: Oana

Sunt mama a doi băieței și împreună învăţăm ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă.

Share This Post On