“Ziua sunt full-time mamă, iar seara, după ora de culcare a copiilor, mă îmbrac, imaginar, în ținuta de business și încep să fac stocuri, forecast-uri, planuri de promovare și multe altele din aceeași categorie.” Așa a pornit la drum Eugenia Dobrescu, fondatoarea site-ului Diversificare.ro.
Aflată la etapa diversificării fetiței ei, acum în vârsta de aproape 8 ani, Eugenia investea foarte mult timp în căutarea informațiilor despre ce înseamnă diversificarea unui bebeluș, cu ce alimente să înceapă, sub ce formă să le prepare. Din dorința de a aduna într-un singur loc tot ce trebuie și are nevoie să știe o mămică, s-a apucat de scris. De atunci, au trecut 7 ani de Diversificare, timp în care a parcurs lin drumul de la nevoie la pasiune și de la pasiune la antreprenoriat :).
Pentru Eugenia, lucrurile au decurs firesc. Și-a dorit să învețe mai mult, să se perfecționeze pentru a putea ajuta așa cum doar un profesionist știe să o facă. Astăzi, este tehnician nutriționist, consultant în alăptare certificat internațional IBCLC și speaker la multe conferințe de profil.
Proiectul Diversificare.ro a prins contur și a luat amploare, în timp, devenind tot mai prezent și pe platformele social media. Pentru că ne-am dorit mereu să fim aproape de mame, oriunde și-ar petrece ele timpul. Dacă pe Facebook ne vedeți des, pe Instagram contul creat a rămas în stand-by…
Acesta este și motivul pentru care pe 20 ianuarie, am fost la evenimentul How to Instagram organizat de #DigitalParentsTalks ediția a X-a.
Și pentru că întâlnirea ne-a plăcut tare mult, vrem să împărtășim cu voi această experiență!
Au venit să ne vorbească, punctual, Robert Diaconeasa (alias daddycool.ro), Mihai Răitaru (fotograf și blogger) și Alina Rachieru Ilie (fondator #Pinneberry – un brand de succes care produce cămăși, desigur, pentru export).
Concret, ce ne așteaptă pe Instagram, atunci când vrem să ne facem un cont:
Scopul și durata vizitei… pe Instagram
Aici, viața se trăiește în culori. De fapt, se povestește prin imagini.
Ca în orice alte situații, cel mai important aspect este acela de a te cunoște foarte bine și de a identifica nevoia, dacă ea există, de a fi prezent pe Instagram. Cont personal sau profil business este strict alegerea ta. Dar oricum ar fi, unitatea și targetul sunt necesare pentru a avea prieteni pe Instagram sau followeri.
Cum și ce postăm?
Odată identificată nișa (că-i de family, travel, culinar, cu pisici sau fără), ne rămân câteva detalii care fac diferența:
- Identificarea orelor potrivite pentru postările pe care le faci, astfel încât să ai vizibilitate cât mai buna
- Identificarea # (hashtag-urilor) în funcție de criteriile cu care rezonezi
- Alegerea unei poze inspirate
O poză nereușită poate avea succes, deci mulți followeri, dacă spune macar o poveste. “Ca mâna-ntinsă…” din replica lui Dinică. Dar, ca să mergi la sigur și să îndeplinești politica Instagram, poza este esențială.
Lumina potrivită, filtrele aplicate unitar și surprinderea celor mai frumoase și inedite cadre, vor atrage atenția asupra profilului sau asupra mesajului pe care vrei să-l transmiți într-o postare. Pozele sunt inspiraționale și vor crea o stare de bine, încât este posibil să fii urmărit doar și pentru asta. În fond, Instagram este unealta potrivită pentru a transmite o direcție, o emoție.
Tips & tricks
- Cel puțin 1 postare pe zi, maxim 2
- Între 25 și 30 de # (nu mai mult), dintre care 5# să nu depășească o rată mai mare de 50.000 pentru că riști ca postarea ta să se piardă prin mulțime
- Unitate în tipul de postări (aici am aflat de regula celor 3. Ex: pe pagina de profil, să ai 3 poze cu copii, 3 poze cu peisaj, apoi iar 3 cu copii urmate de cele 3 cu peisaj…)
- Folosirea filtrelor: myfair este unul dintre ele pe care l-am și testat pe contul personal și chiar îmi place (mulțumesc Robert de pont)
- Delimitarea textului postat de #-uri prin . . . (trei puncte de tip bullets)
- Simpatia followerilor se câștigă (printr-o regulă tacită) atunci când oferi 3 like-uri și 2 comentarii
- Să nu te surpridă prea tare dacă mai primești din când în când unfollow (mai sunt și situații de tipul nu mi-ai dat like, rămâi cu bine). În fond, oricine face ce vrea pe contul lui. Deci nu-i cu suparare.
- Programe de editare foto: Snapseed, Canva si Pomelo
Instastory nu este pentru toată lumea. La fel cum nu este nici vorbitul în public sau live-urile de pe Facebook. Dacă ai trac, te blochezi sau pur și simplu nu ai interacțiune la un video live, ce rost ar avea să te chinui?! Dacă totuși optezi pentru un video pe Instagram, trebuie să știi că acesta poate dura până la 15 secunde. Scurt și la obiect!
Cu ce gânduri am plecat de la #DPT
Cu o mai mare curiozitate de a aplica strategiile discutate și de a vă întâlni (organic) pe multe dintre voi. Cu siguranță avem ce să ne împărtășim, mai ales când vine vorba de copii, diversificare și joaca din jurul celor două.
Cu bucuria revederii celor două prietene și colege de la Diversificare.ro – Oana Jindiceanu (în curând mamă de 4) și Cătălina Bulugea (mamă de 2). Iată-ne bifând revederea 🙂
Cu satisfacția unei zile de sâmbătă reușite, motiv pentru care mulțumirile se îndreaptă către #DPT și cei trei experimentați ai Instagramului.
Revenim curând cu surpriza noastră aniversară, însă, până atunci, te așteptăm pe contul nostru Instagram. Iar dacă ai și alte întrebări legate de subiect, hai să găsim răspunsul împreună!
Și nu uita! Viața se trăiește altfel când ai un copil (sau mai mulți) lângă tine!