Ulei de avocado, beneficii concentrate

ulei avocado Uleiul de avocado este un derivat al deliciosului fruct de avocado, care se mândreşte cu proprietăţi şi caracteristici impresionante pentru sănătate. “Para aligator”, după cum mai este el denumit, este recunoscută drept cel mai hrănitor fruct din lume. Conţinutul ridicat de uleiuri din fructul de avocado (până la 30% din pulpă) era bine cunoscut încă din vremea Aztecilor şi era extras iniţial pentru uz cosmetic, datorită eficienţei şi rapidităţii cu care este absorbit de piele.
Recent, uleiul de avocado a început să fie produs şi ca ulei culinar, procesul de extracţie fiind diferit de cel destinat uzului cosmetic, dar similar uleiului de măsline. Uleiul de avocado presat la rece nu este rafinat, prin urmare păstrează atât aroma, culoarea dar şi caracteristicile fructului. Fiind considerat uleiul cu cel mai înalt punct de ardere (271 grade Celsius), poate fi folosit la preparearea mâncărurilor care necesită procesarea la temperaturi înalte.

Ce substanțe nutritive conține uleiul de avocado și ce beneficii aduce organismului?

Uleiul de avocado este bogat în vitamina E şi grăsimi mononesaturate, aducând variate beneficii nutriţionale şi medicinale care au fost demonsatrate ştiinţific. Grăsimile mononesaturate din acest ulei sunt benefice pentru inimă datorită efectului pozitiv asupra valorilor colesterolului. Proviziile de luteină contribuie la îmbunătăţirea sănătăţii ochilor, iar simpla folosire a acestuia într-o salată îmbunătăţeşte nu doar gustul, dar, cel mai important, creşte absorbţia carotenoizilor prezenţi în legume şi fructe (precum beta-carotenul, alfa-carotenul sau luteina). Un studiu publicat în “Journal of Nutrition” a arătat ca absorbţia acestor antioxidanţi poate creşte şi de 15 ori faţă de o salată fără ulei de avocado.

Când pot introduce ulei de avocado în alimentația copilului?

La fel ca fructul, uleiul de avocado se poate introduce în alimentația copiilor încă de la 6 luni, urmând, ca în cazul oricărui aliment nou, regula celor 4 zile.

Cum aleg și cum ofer ulei de avocado copilului?

Indiferent de uleiul folosit, alimentele prăjite nu sunt recomandate în alimentaţia copiilor, chiar excluse în cazul copiilor mici. Datorită punctului ridicat de ardere poate fi folosit la preparearea mâncărurilor care necesită procesarea la temperaturi înalte, precum legume stir fry, fripturi sau aluaturi. În mod ideal uleiul de avocado poate completa salate, supe sau bruschete. În măsura în care este posibil, folosiţi ulei organic, presat la rece.

Surse:
http://www.livestrong.com/article/408594-what-are-the-benefits-of-avocado-oil/
http://www.shape.com/healthy-eating/cooking-ideas/8-new-healthy-oils-cook
http://www.aocs.org/Membership/FreeCover.cfm?ItemNumber=1099
Sursa foto:
https://flic.kr/p/4FWVCd

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On