Ardei – un plus de vitamina C

Ardeiul este una dintre cele mai răspândite legume, fiind cultivat în întreaga lume și pe tot parcursul anului. A apărut prima dată în America Centrală și de Sud acum mai bine de 9000 ani. Astăzi, cel mai mare producător de ardei din lume este China, urmată de Mexic.
Ardeiul face parte din familia Solanaceae, alături de cartof, roșie și vânătă, și este cultivat în patru varietăți: iute, gras, lung (de exemplu kapia) și gogoșar. Ardeii au un colorit aparte, gama de culori pornind de la varietățile mai des întâlnite de verde, roșu, galben sau portocaliu, până la cele mai închise cum ar fi purpuriu, maro și chiar negru.

Ce nutrienți conține ardeiul?

Ardeii sunt o sursă importantă de antioxidanți, fitonutrienți, sulf și potasiu și conțin mai mult de 30 de tipuri de carotenoide, în special betacaroten și zeaxantină. Comparativ cu ardeii verzi, ardeii roși au mai multe vitamine și nutrienți și conțin de nouă ori mai mult licopen (antioxidant). O cană de ardei roșii cruzi asigură mai bine de 100% din nivelul zilnic de vitamina C, triplu față de o portocală normală și dublu față de ardeii verzi. De asemenea, ardeii roșii sunt o sursă excelentă de vitamina A, precum și vitamina B6 necesară sistemului nervos. Ardeii verzi sunt bogați în fibre, acid folic, vitamina K și mangan.

Fiind un aliment bogat în antioxidanți și nutrienți anti-inflamatori, beneficiile sale împotriva cancerului nu pot fi neglijate. De asemenea, ardeii combat bolile cardiace și contribuie la scăderea colesterolului. Datorită conținutului mare de vitamina C și betacaroten, ardeiul este indicat pentru prevenirea cataractei. O altă calitate a ardeilor, mai ales a celor iuți, este aceea de a proteja împotriva afecțiunilor articulare de tip de artrită degenerativă.

Când pot introduce ardeiul în alimentația copilului meu?

Datorită gustului aparte și nutrienților și vitaminelor pe care le conțin, ardeii sunt un aliment excelent pentru bebeluși care poate fi introdus în alimentația acestora încă de la 6 luni. Recomandarea noastră este să consultați medicul pediatru înainte de a lua această hotărâre. Totodată, ca orice aliment nou, este bine să urmăriți regula celor 4 zile pentru a vedea eventualele reacții alergice.

Cum alegem ardeii?

Conform studiilor, ardeii sunt printre alimentele în care se pot regăsi cantități mari de reziduuri de pesticide. Este așadar bine să găsiți o sursă naturală pentru a vă asigura de calitatea acestora.

Ardeii se aleg nu neapărat după culoare cât după intensitatea acesteia și textură. Indiferent de culoare, este bine să alegeți ardei cu culori intense, vii și să fie fermi la atingere. Tulpina trebuie să fie verde și proaspătă. Dacă sunt culeși la timpul potrivit, ardeii pierd aproximativ 15% din nivelul de vitamina C în decurs de 10 zile de depozitare la frigider și până la 25% pe parcursul a 20 de zile. În cazul în care ardeii au fost culeși înainte de maturitate, nivelul vitaminei C va continua să crească în următoarele 10 zile în condiții de depozitare la frigider.

Ardeii se păstrează la frigider, nespălați și vor rezista aproximativ 7-10 zile. Având nevoie de hidratare permanentă, este bine să puneți în compartimentul în care țineți ardeii un prosop umed pentru a-i ajuta să-și păstreze nivelul necesar de umiditate.

Cum se prepară?

Înainte de a fi pregătiți, ardeii se spală bine, după care se scot cotorul și semințele. Pot fi tăiați pe lungime sau rondele, bucăți sau fâșii și adăugați în forma lor crudă în salate sau alte preparate. De asemenea, pot fi fierți, copți sau umpluți.
Puteți să oferiți bebelușilor la începutul diversificării ardei fierți sau copți și pasați. Copiilor mai mari puteți să le oferiți bucăți de ardei, crude sau ușor fierte pentru a fi mai ușor de mestecat, împreună cu sosuri sau alte piureuri.

Surse(en):
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=50
http://www.ehow.com/info_10060676_can-give-baby-green-peppers.html
http://www.babycenter.com/0_dirty-dozen-the-12-fruits-and-veggies-highest-in-pesticide-r_10350272.bc


Surse (ro):
http://gradinadelegume.uv.ro/index.php?id=30

Sursă foto: http://flic.kr/p/4QHd4N

Author: Carmen

Mulțumită băiețelului meu năzdravan am început să explorez zona culinară. Așa am făcut chiar o pasiune pentru găsirea acelor variante apetisante și sănătoase pentru el, dar și pentru noi.

Share This Post On
  • Pingback: Supă-cremă de năut (de la 10 luni) | Diversificare.ro()

  • Pingback: Diversificare.ro()

  • Laura

    Buna, pot aparea iritatii pe piele de la ardei? Am respectat schema de diversificare propusa de voi, deci suntem in a treia saptamana de diversiicare. Multumesc!

    • Carmen Calin

      Buna Laura, daca nu a mancat un alt aliment nou introdus, e posibil sa fie de la ardei. Urmareste-i reactia sa vezi daca se mai intampla. Baietel meu a facut alergie la ceapa verde, asa ca se pare ca exista alergii si la alimentele comune.

  • Gabi Orban

    “…asigura mai bine de 100% din nivelul zilnic de vitamina C”
    Intrebare: care este cuvantul care trebuie schimbat pentru ca fraza sa aiba inteles? Si se pare ca frazele de baza sunt recopiate de la un site la altul, fara macar a fi citite de catre cei care le posteaza.

    • Bună ziua! Vă mulțumim pentru întrebare și pentru atenția cu care ne citiți articolele, care sunt documentate cu atenție din multiple surse de încredere la nivel mondial. O cană de ardei cruzi tocați (aproximativ 149g ardei) conține 119.8 mg de vitamina C. Necesarul zilnic de vitamina C pentru adulți variază între 75 și 90 mg, ceea ce înseamnă că această cantitate depășește doza zilnică recomandată.