Rodie, fruct dulce-acrișor furnizor de vitamine

56017105_c6dab837d0_z Rodia este originară din Iran, este cultivată în zonele uscate din centrul Asiei, în regiunea Mediteranei, iar în Israel este considerat fruct tradițional. Dimensiunea rodiei este mai mare decât cea a portocalei, are 7-12 cm diametru și semințele (aproximativ 600) și pulpa din jurul lor sunt comestibile.

Sezonul acestui fruct este toamna, iar gustul său este dulce- acrișor.

Ce substanțe nutritive conține rodia?

Datorită conținutului ridicat de vitamina C, rodia întărește sistemul imunitar și ajută organismul să reziste în fața infecțiilor.

De asemenea, conține antioxidanti, acid folic, vitamina B, vitamina A, vitamina E, fier și potasiu. Rodia ajută la tonifierea mușchiului inimii, reduce colesterolul, vindecă petele de pe piele, reduce febra și durerile în gât, protejează organismul împotriva osteoporozei.
În plus, în timpul sarcinii, sucul de rodie este indicat deoarece protejează funcțiile creierului bebelușului.

Când pot introduce rodia în alimentația copilului?

Din cauza dimensiunilor mici ale sâmburilor, riscul de înec e mare. După 8 luni, rodia poate fi oferită copiilor, însă sub formă de smoothie sau pasată și încorporată în piureuri de fructe (de exemplu, împreună cu piure de banane). De la 3 ani poate fi consumat și ca atare, deoarece riscul de înec scade.

Cum alegem rodia?

După ce este culeasă, rodia nu se mai coace. Așa că, o rodie coaptă o recunoașteți după colorit, acesta trebuie să fie roșu-purpuriu strălucitor, coaja trebuie să fie fără zgârieturi și să se simtă grea în mână. Fructul poate fi păstrat în aceleași condiții ca și merele.

Cum se prepară rodia?

Rodia nu se curăță foarte ușor: după spălare, se taie în felii care se pun într-un bol cu apă rece. Sâmburii se desprind de coajă în apă, după care se scurg. Poate fi consumată ca atare, sub formă de suc, smoothie sau încorporat în alt piure de fructe.

Surse (en):
http://ro.wikipedia.org/wiki/Rodie
http://www.foodstory.ro/nutritie/rodia-vedeta-exotica-a-iernii-uite-de-ce-e-bine-o-folosesti-mai-des-in-bucatarie#axzz2LRw7LMME
http://www.drfuhrman.com/library/article19.aspx
http://wholesomebabyfood.momtastic.com/news/can-babies-eat-pomegranates/
http://freshbaby.com/healthy_eating/fresh_idea.cfm?fid=52

Sursa foto: http://flic.kr/p/5X6Wa

Author: Roxana

„Mens sana in corpore sano”- acesta este principiul după care vreau să mă ghidez în ceea ce îl priveşte pe David, băieţelul meu. Pentru bărbatul de mâine, trebuie să am grijă de copilul de azi... având în vedere ca alimentaţia să fie cât mai sanatoasă.

Share This Post On
  • Adrian Dan

    Interesant articolul, poate fi completat cu informatia gasita aici http://votp.info/sanatate/plante-medicinale/rodia-informatii-nutritionale/

    • Roxana Tanase

      Multumim pt feedback. Intradevar, sunt informatii interesante in articolul propus de dvs.

      • Oana

        Eu fac suc de rodii in storcatorul de fructe. E f bun. Semințele ramân in costul de resturi. Nu e deloc amar!

  • Pingback: buy celine tote bag()

  • Andreea Laczko

    Cum se prepara sucul?

  • Andreea Archip

    Andreea, eu știu varianta în care se folosește o sită. Se pun bobițele în sită și se zdrobesc cu o lingură de lemn. E ceva de lucru. Dacă folosești un blender (nu am încercat), bănuiesc că se zdrobesc și semințele și obții un gust mai amar.

  • Roxana Tanase

    Multumesc pentru idee, Oana. Pâna acum, i-am dat băiețelului meu doar ca atare, îi pun într-un castronel și mănâncă singur bobiță cu bobiță:)

  • Irina

    Pentru a scoate samburii, se taie rodia in doua, se tine in mana cu jumatatea taiata in jos, apoi se loveste partea de sus cu o lingura pana cad toti samburii.