Quinoa cu broccoli și mazăre (de la 8 luni)

Consistent și aromat, acest preparat este perfect pentru o masă de prânz sau pentru cină. Un amestec de culori, arome, alimente cu o concentrație mare de vitamine, minerale, proteine și nu numai, într-un preparat simplu, dar de efect: quinoa cu broccoli și mazăre.

Quinoa cu broccoli și mazăre

Quinoa cu broccoli și mazăre

Ingrediente:

Quinoa

Sote de legume verzi:

Mod de preparare:

  1. Quinoa se hidratează peste noapte într-un vas în care poate crește în volum. Un truc pe care îl folosesc pentru a reduce pierderile, boabele de quinoa fiind foarte mici, este să le spăl într-o strecurătoare și să le scufund cu tot cu aceasta într-un castron cu apă.
  2. La final, quinoa se clătește din nou în câteva ape, pentru a înlătura saponinele ce se găsesc în mod natural pe suprafața acesteia.
  3. După ce este bine spălată, quinoa se pune la fiert cu apă, în raport de 1 la 2, adică 1 ceașcă de quinoa și 2 cești de apă.
  4. Între timp, se pregătește sosul de roșii. Roșiile se spală bine, li se îndepărtează cotorul și se mixează în blender până se obține o pastă. Opțional, se pot decoji roșiile. O variantă este să le scufudăm întregi pentru câteva secunde în apă clocotită. Coaja se crapă și poate fi curățată ușor. O altă opțiune (indicată doar dacă aveți o cantitate mică de roșii) este îndepărtarea cojii cu ajutorul unui cuțit. Se taie roșia în 4 și începând cu partea mai ascuțită a feliei, se poziționează cuțitul pe tocător, chiar pe lângă coajă, apoi se avansează ușor până când coaja este îndepărtată complet.
  5. După ce quinoa absoarbe apa, se adaugă sucul de roșii și usturoiul mărunțit.
  6. Se mai lasă să fiarbă la foc mic încă 5 minute, după care se stinge focul și se presară busuiocul și drojdia inactivă.
  7. Mazărea și broccoli se fierb sau se gătesc la aburi, apoi se scurg de apă, se adaugă usturoiul mărunțit, se amestecă bine și se acoperă cu un capac.
  8. După 2-3 minute se descoperă vasul și se stropesc legumele cu ulei de măsline.
  9. Se aranjează totul pe farfurie și se servește cu poftă!

Foto: diversificare.ro

 

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On