Orez cu leurdă și salată de varză murată (de la 1 an)

Print Friendly, PDF & Email

Astăzi vă propun o rețetă de orez cu leurdă și salată de varză murată, ca să profităm din plin de bogăția primăverii! Leurda sau usturoiul sălbatic conține vitaminele A, C, vitamine din complexul B, calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru, dar și renumiții compuși sulfurați, caracteristici tuturor plantelor din genul Allium.

Orez cu leurdă și salată de varză murată

orez cu leurdă

Ingrediente:

Mod de preparare:

  1. Orezul se spală în 2-3 ape și se pune la fiert într-un vas cu apă din abundență și un praf de sare.
  2. După ce a dat în clocot se aruncă apa în care a fiert și se adaugă 2 căni de apă proaspătă.
  3. Se fierbe la foc mic pentru 10 minute.
  4. Între timp, se spală bine frunzele de leurdă și se toacă în bucăți de aproximativ 1 cm.
  5. După cele 10 minute, se adaugă frunzele de leurdă peste orez și se amestecă.
  6. Se mai lasă pe foc 5-10 minute, până când orezul este fiert și frunzele de leurdă devin moi.
  7. Se lasă să se răcească puțin și se adaugă 1 lingură de ulei de măsline și puțină drojdie inactivă, după gust (opțional), după care se amestecă ușor.
  8. Cât timp se gătește orezul cu leurdă puteți pregăti o salată cu varză acră, care completează foarte bine preparatul.
  9. Se toacă varza mărunt, se așează într-un castron.
  10. Se stropește cu ulei de măsline și se presară un praf de piper. Pentru copii este indicat să speli varza înainte sau chiar să o ții pentru câteva ore în apă la desărat. Varza am tăiat-o în așa fel încât să obțin fâșii lungi pe care le-am rulat în jurul furculiței cu orez și leurdă (la sugestia copilului) pentru a obține mici “sarmale” cu leurdă.

Foto: diversificare.ro

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On