Top 5 rețete cu pseudocereale

Alături de cereale, pseudo-cerealele  reprezintă o sursă primară de carbohidrați, dar spre deosebire de primele au o valoare nutritivă mai mare, prin conținutul bogat în minerale, vitamine, fibre și aminoacizi esențiali. Deși în bucătărie le putem folosi similar cerealelor, cele două se deosebesc din punct de vedere botanic. Pseudocerealele cel mai des folosite sunt: quinoa, amarant, hrișcă și chia. Mai departe aflați care sunt rețetele noastre favorite.

Măr cu amarant (de la 8 luni)

Mărul cu amarant este o delicioasă gustare sau chiar masă de dimineață. Pregătirea din timp este importantă, la fel ca în cazul altor cereale și pseudo-cereale integrale: amaranthul se hidratează peste noapte, minim 12 ore. La fel și fructele uscate se țin în apă pentru 30 de minute. De aici, totul este simplu. Amaranthul se fierbe și se amestecă cu restul ingredientelor. Rezultatul este delicios!

Quinoa cu mere și vanilie (de la 8 luni)

Tot un mic dejun copios sau o gustare rapidă, chiar și un desert sățios.  Quinoa cu mere și vanilie este o variantă delicioasă și sănătoasă pentru cei mici, dar și pentru părinții care adoptă o alimentație sănătoasă și echilibrată. Până la urmă baza unui stil de viață sănătos este chiar exemplul oferit de părinți.

Quinoa cu legume la cuptor (de la 10 luni)

Un preparat ideal pentru masa de seară sau prânz, iar pentru părinți poate fi o garnitură sănătoasă și savuroasă. Timpul de preparare este relativ redus și nu necesită o atenție sporită pe parcursul gătirii. Quinoa se gătește in aproximativ 20 de minute, după care se introduce la cuptor pentru cel mult o jumătate de oră. Pentru copiii mai mici mâncarea se poate pasa pentru a fi mestecată mai ușor.

Avocado cu hrișcă și fructe uscate (după 8 luni)

Gustarea cu avocado și hrișcă se poate consuma caldă sau rece și reprezintă o gustare sau un mic dejun sățios și aromat.

Mic dejun cu ovăz și chia (de la 1 an)

Ideal pentru masa de dimineața a copiilor și părinților, micul dejun cu ovăz și chia este un preparat crud (raw) pentru care se vor hidrata în prealabil fulgii de cereale, fructele uscate și chia. Nu mai rămâne decât să amestecați ingredientele și masa este gata!

.

Comentarii