Conopidă coaptă (de la 10 luni)

  Ingrediente:
– o conopidă mare*
– 1-2 linguri de ulei de măsline
– 1 linguriță semințe de chimion întregi sau pulbere
– un praf de sare (pentru copiii peste 1 an)

Mod de preparare
:
Încălzim cuptorul la 180 de grade celsius.
Desprindem din conopidă înflorescențele, una câte una. Într-un castron punem buchețelele de conopidă, uleiul de măsline și condimentele și le amestecăm bine.
* Pentru a avea ca rezultat buchețele mai crocante, spălăm conopida apoi o uscăm bine cu un prosop de hârtie sau o lăsăm la uscat. Dacă nu procedăm astfel, apa va înmuia conopida.
Așezăm conopida condimentată pe o tavă, într-un singur strat, și lăsăm să se coacă în jur de 20-30 de minute. Amestecăm la jumătatea timpului. Ne dăm seama că e gata conopida când marginile încep să se facă aurii.
Conopida va fi ușor crocantă, dar coaptă. În acest fel copiii o pot consuma ca un finger-food aromat. Se poate face și pastă pentru copiii ce încă preferă mâncarea pasată.

O putem servi cu pastă de ardei copți sau cu pesto de ardei copți. Noi am servit-o alături de un pește la grătar. De câte ori avem pește mă gândesc fie la broccoli, fie la conopidă alături.

 

Author: Andreea

Sunt pasionată de gătitul sănătos și cu ingrediente naturale. Învăț să creez acele combinații care să contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor și să le ofere plăcerea gustului.

Share This Post On
  • Eugenia

    Excelentă rețetă Andreea! Simplă, eficientă și rapidă. Mulțumim.

    • Andreea Archip

      Cu plăcere Eugenia!

  • ampierduttimpul

    la noi nu a mers. conopida e mult prea tare ca sa fie consumata asa. baietelul meu de 10 luni a molfait la un buchetel o gramada de timp, dar nu a reusit sa-l faramiteze. pana la urma i l-am scos din gura. parerea mea e ca, inainte de a fi bagata in cuptor, conopida ar trebui prefiarta, sau in vasul termorezistent in care o bagam la cuptor sa punem apa.

  • IoanaCM

    @ampierduttimpul: Copilul își ia prin molfăit toate substanțele nutritive din alimentul mestecat. De aceea nici nu este bine ca mama să mestece mâncarea copilului. Iar cu cât prelucrăm mai puțin termic legumele, cu atât se păstrează o cantitate mai mare de vitamine și minerale. Dacă dorești ca leguma să fie mai moale, poți proceda cum scrie în rețetă, adică: speli buchețelele de conopidă și le bagi la cuptor fără să le mai usuci de apă sau le poți pasa puțin cu furculița, ori dacă este cazul cu un blender vertical.

  • Excelentă!
    Am încercat-o și noi în seara asta, la sugestia Eugeniei 🙂 și, într-adevăr este foarte gustoasă! Nu am avut chimion așa că am adăugat o crenguță de cimbru și una de rozmarin.
    Am făcut la robot un sos de roșii, cu un pic de ulei de cânepă și niște drojdie inactivă … un deliciu!
    Cred că merge și un sos alb (smântână sau iaurt de capră cu mentă), am de gând să încerc data viitoare (după post) și să vă spun cum a ieșit!
    Noul nostru fel de mâncare preferat 😉