Falafel copt (de la 1 an)

Print Friendly, PDF & Email

Încercați aceste bile pline de proteine ca alternativă la chiftelele cu carne. Se pot servi cu salate sau în wrap cu pâine libaneză, hummus și diverse verdețuri – falafel copt.

Falafelul face parte din bucătăria Orientului Mijlociu. Înlocuiește cu succes carnea, năutul fiind o importantă sursă de proteine. În general este prăjit în baie de ulei, dar această alternativă este mai sănătoasă și mai potrivită pentru copii.

Falafel copt

 

 

 

 

 

 

Ingrediente:
– 1 cană de năut
– 1 cană de pătrunjel (tocat)
– 1 ceapă
– 4 căței de usturoi
– 1 gogoșar sau ardei gras roșu (opțional)
– chimen, coriandru, piper cayenne (opțional), toate după gust
– 2 linguri de pesmet
– 1 lingură de ulei de măsline
– sare

Mod de preparare:
Năutul se lasă la înmuiat peste noapte. A doua zi se dă prin blender, fără a se fierbe.

La fel se mărunțesc și ceapa, usturoiul, pătrunjelul, gogoșarul sau ardeiul roșu.

Se amestecă într-un castron ingredientele de mai sus cu pesmetul, condimentele praf, sarea și uleiul de măsline. Dacă amestecul rezultat este prea umed sau nu se leagă atât de bine, se pot adăuga încă 1-2 linguri de pesmet.

Se formează cu mâna bile și se coc în cuptorul încălzit în prealabil pe o foaie de copt 25-30 minute sau până capătă o culoare aurie. Se întorc pe partea cealaltă la jumătatea timpului.

Author: Andreea

Sunt pasionată de gătitul sănătos și cu ingrediente naturale. Învăț să creez acele combinații care să contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor și să le ofere plăcerea gustului.

Share This Post On
  • Pingback: Diversificare.ro()

  • anca bolos

    Super gustos! Am facut azi pentru baietelul meu de 1 an si 3 luni. Felicitari pentru site si pentru retete. Facem saptamanal 3-4 retete postate de voi. Toate foarte gustoase si sanatoase!

    • Mulțumim Anca! Să ne mai spui ce mai prepari și impresii.