Top 5 preparate cu roșii

Bogată în vitamina Cvitamina Eacid folic și potasiuvitamina A și vitamina K,  seleniu și magneziu, roșia este în același timp și sursă importantă de licopen, un antioxidant cu efecte uimitoare. Licopenul protejează și tratează diverse afecțiuni precum cancerul, boli cardio-vasculare sau degenerative, tulburări de metabolism și intoxicații. Un lucru uimitor este că acesta este mai ușor de asimilat atunci când  roșiile sunt gătite. Iată și câteva dintre preparatele noastre preferate cu roșii:

Top 5 preparate cu roșii

Supă de roșii cu tăieței

Cartof dulce cu roșii și ou

Un prânz consistent și ușor de preparat, cu gust dulce acrișor de cartof dulce și roșii. Cartoful dulce este o bună sursă de fibre, carbohidrați, fier, vitaminele B6 și C, iar oul furnizează corpului vitaminele A, D, E, acid folic și alte vitamine din complexul B, dar și luteină, calciusodiu,potasiufosforfierzinc și magneziu.

Omletă cu roșii, ceapă verde și pătrunjel

Delicioasă, colorată și aromată, omleta cu roșii este ideală pentru un mic dejun în familie. Oul este un aliment important în alimentația bebelușului, având un conținut ridicat de substanțe nutritive, raportat la numărul de calorii. În plus, este unul dintre puținele alimente care conțin în mod natural vitamina D.

Năut cu ardei copt și roșii

Cu ardei copt și roșii, mâncarea de năut este bogată în fibre,  proteine, cupru, mangan, fosfor, zinc, fier, acid folic și vitamina A. Năutul este și o bună sursă de antioxidanți.

Mămăligă cu avocado și sos de roșii

O combinație neobișnuită, între tradiționala mămăligă și un ingredient exotic, cu un gust deosebit. Este ușor de preparat, apreciată de copii și adulți, perfectă pentru o cină ușoară, dar sățioasă. Avocado este o foarte bună sursă de potasiu și de grăsimi mononesaturate, benefice organismului.

Supă de roșii cu tăieței

Un preparat răcoros, plin de culoare și savoare, este una dintre supele nelipsite din meniul de vară, atunci când roșiile sunt zemoase și gustoase, abia culese din grădina bunicilor. Supa este aromată cu mirodenii încântătoare și usturoi, cunoscut pentru efectul său antiinflamator, vermicid, antiseptic, etc.

Foto: diversificare.ro

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On