Top 5 rețete cu semințe și nuci bogate în calciu

Deşi atunci când vine vorba de surse de calciu ne gândim imediat la lactate, acestea nu sunt singurele surse de calciu. Legumele cu frunze verzi, unele seminţe şi nuci, fasolea şi soia, citricele, peştele şi ouăle reprezintă de asemenea surse de calciu demne de luat în seamă pentru o alimentaţie echilibrată. Astăzi vă prezentăm câteva preparate cu seminţe şi nuci cu un conţinut semnificativ de calciu, gustări şi deserturi cu o înaltă calitate nutritivă.

praline cu susan

Iată 5 rețete cu semințe și nuci bogate în calciu:

Praline de susan integral

O rețetă rapidă pentru un desert raw, sănătos și hrănitor. Ingredientul principal, susanul, se foloseşte în varianta integrală (nedecorticat), pentru a beneficia de conţinutul de calciu din învelişul exterior al acestuia. Știați că o lingură de susan nedecorticat conține 88 mg de calciu, în timp ce 100 ml de lapte conține 120 mg de calciu? Susanul decorticat conține, în schimb, o cantitate de calciu semnificativ mai mică.

Pralinele de susan se prepară extrem de ușor, iar cei mici pot ajuta la modelarea şi tăvălirea bomboanelor prin nucă de cocos. Distracţia este garantată!

Prăjiturele cu migdale și susan

Tot un prepart crud, prăjiturele cu migdale și susan, reprezintă o importana sursă de calciu, de data aceasta datorită migdalelor din compoziţie. Cu doar câteva ingrediente veți obţine niște prăjiturele cu migdale și susan delicioase, pe placul întregii familii. Prepararea este simplă şi rapidă, mai ales dacă aveţi şi mici ajutoare prin preajmă.

Pateu din semințe de floarea soarelui

Seminţele de floarea soarelui contribuie cu aproximativ 70 de miligrame de calciu pentru o cană (în jur de 60 de grame) de seminţe la atingerea cantităţii zilnice recomandate, de 500 mg până la 1300mg calciu/zi între 1 şi 9 ani.
Pasta se obţine rapid şi uşor, prin apăsarea unui buton, şi se poate întinde pe o felie de pâine făcuta în casa sau cu biscuiți integrali.

Piure de castane

Castanele reprezintă o altă sursă de calciu, cu aproximativ 50 de miligrame la o suta de grame de castane. Mai mult de atât, piureul de castane este gustos, hrănitor și sățios. Suntem în plin sezon al castanelor, aşa că îl putem prepara cu uşurinţă în casă.

Prăjiturele cu migdale și mere

Aceste prăjiturele pot fi folosite atât ca desert sau pe post de gustare și pot fi aromate, după gust cu mirodeniile preferate. Le-am încercat atât cu mere cât şi cu pere, iar rezultatul este, de fiecare dată, delicios. Ideale pentru a fi luate în pacheţel pentru o gustare rapidă în parc, la grădiniţă sau de savurat alături de o ceaşcă cu ceai sau lapte!

Preferata voastră care este?

Author: Catalina

Sunt mama unui băieţel care îmi este atât critic culinar, cât şi ajutor în bucătărie. Susţin ideea responsabilităţii personale, iar, pentru mine, aceasta porneşte chiar de la respectul şi atenţia pentru propria sănătate și alimentație. Îmi place să mănânc, ador dulciurile şi mă bucur să descopăr mereu reţete pe cât de gustoase, pe atât sănătoase.

Share This Post On